söndag 18 oktober 2009

vilja vill

vilja vill är ett av de svåraste stegen i livet

genom vår inre vilja föds vi
stiger vi in i denna sfär

vi såg jorden an av de mest underbara platser
vi vävde vårt ljusminne
vår stjärndröm in i hjärtat

med vilja att födas vandrade vi
bars vi in i denna sfär

det första barnet gör är att skrika

frigöra andningen
andens ljus in i vuxenvärldens ögon

jag är här
jag är världen

barnet är världen
varje rörelse är barnet
(detta är långa samtal)

barnet är under de första tre åren ännu i modern

vid tre säger barnet vill

barnet är under dessa första år vill
det är en subjektiv vilja
jag vill för mig

varför - barnet är världen upplever nu att det är en kropp en kropp i allt
det stampar med foten
vill vill vill

trotsålderns faser 3... 6 samt tonåren
ej att förglömma är 9 års fasen, då upplever sig barnet helt ensamt – utelämnat. Faktum är att barnet upplever sig stå vid avgrunden.

Den så kallade vuxnes uppgift är att skola detta vill till vilja

viljan är stjärnminnet i hjärtat
att förverkliga sitt liv

det erfordras mycket av den vuxne
framförallt att våga vara vuxen samt skola sina villsteg till stegvilja
det vill säga bli ett objektivt viljeväsen...kärleksväsen.

den vilken vandrar ständigt i jag vill
jag ska
den glömmer oss den sover i gjorda bilder
världens skall anpassas efter jag vill

Inga kommentarer: