lördag 30 juni 2007

I Min Puppa Vilar jag Stilla


I min Puppa vilar jag stilla,

Jorden vaggar mig Ljuset söker mig,

Ljuset finner mig.

Omsluten> Skyddad> Famnad,

Ser jag Världen skimra i Rött

I min snäcka vilar jag stilla,


Havets våg vaggar mig.

En Solstråle söker mig,

En Solstråle finner mig.

Omsluten> Skyddad> Famnad ,

Ser jag Världen skimra i Grönt.

Puppan öppnar sig,


Fjärilen ler emot Ljuset,

Dansar för Varats Själ.

Havets Våg för snäckan till Stranden,

Snäckan öppnar sig,

Pärlan skimrar för Varats Öga.

Vilande i min Puppa,

Omsluten av Ljus,

Låter jag mitt hjärtas Värme,

Stråla Till Varat,

Låter jag min Värnande tanke,

Föras Till Varat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så underbart vackert. Jag känner med dig. Ska tänka på orden när jag går på min strand på sydöstra Gotland.

Lena sa...

Hej Eva

Vindarna har dansat
Smekt trädens kronor
Kronorna har svept över markerna
Svept runt lövens sånger
Klangernas sångljus
Sommarens ljus
Nu bär de klangerna till dig
Lyssna de sjunger mitt hjärtas innerliga Tack till Dig

Tack att Ljus och Värme Är Hos Dig

Lena