lördag 30 juni 2007

Jag Är


Barn I Livet
Barn Av Livet
Barn Med Livet
Barnet Lyfte Alltid Blicken Emot Himlavalvet.
Kände Sitt Hem I De Svävande Molnens Famn.
Mindes Den Goda RegnBågsSkimrande Famnen.
Barnet Ville Bli MÄNNISKA.

Mitt Liv har Varit och Är en Skolningsväg Till att Bli MÄNNISKA.
Idag Vet jag att Hemmet Är Hela Skapelsens Famn.
Ett Hem - En Famn Fylld Med Regnbågens Ljus,
Samt Skapad av Detta Ljus.
Vi Väljer Om Ljusets Liv Skall Synliggöras eller Osynliggöras.
Skapelsen - Alltet - Universum...
Skönhet att Älska - Vårda & Vörda.
I min Värld, ÄR Denna Famn Allas Vårt Hem.
Stenarnas, Växternas, Djurens & Människans Hem.
Jordens, Eldens, Vattnets & Luftens Hem.
Det s.k Synligas & Det s.k Icke Synligas Hem.
Det som Är Innanför & Det som Är Utanförs Hem.
Vårt Hem har Ingen Början och Inget Slut.
Har Inga Gränser och Inga Barriärer- Annat Än tankens Begränsning.
ÄR Glädje & Kärlek I Ljus - Av Ljus.
Allt och Alla Är delar I Helheten.
Allt och Alla ÄR Helheten.
Vi Är Alla Skapande Delar I Helheten & Av Helheten.
Det Är Den Eviga Andningen. Det Är Alltets Puls och Hjärta.
ALLT som jag VERKLIGEN Kan, har jag lärt mig I Livet & MED Livet.
Jag Är Konstnär Med Ord och Bild.
Jag Är Konstnär I Livet.
Konst - När - Nära Livet - Näring Till & I Helhetens Liv.
DET Är Det Största Konsthantverket:
Att vara Skapande Näring I Helheten.
Att Tillföra Näring I Helhetens Liv.

Inga kommentarer: