söndag 1 juli 2007

Ett Skepp


Ett Skepp kom seglandes på Himlavalvet. Ett Skepp kom seglandes på Himlavalvets Hav.

Detta Hav som Skimrar I Pärlemor – Guld och Det Ädlaste Ljus.Det Ljus som Är Kärlekens Rena Sannhet.

Ett Silverne Skepp så Oändligt Vackert.Skapat av Kärleksfulla och VisdomsFyllda Händer.

Änglar fångade mitt inre.

Änglar färdades med Skeppet.

Änglar Goda och KärleksFyllda.

Änglar som kände min sorg och smärta.


Det var som om de lät sitt hår.Det var som om de lät sina klädnader.

Inte Hår – Inte Klädnader.

Det var som om De Lät mig Omslutas av Sidenslöjor.

Sidenslöjor Skimrande I Pärlemor.

Sidenslöjor Skimrande i Regnbågens Alla Färger.
De Lyfte mig upp till Skeppets Famn.Deras Goda Händer Smekte min Kind , Smekte min Panna.

De Lät mig Se och Uppleva All Skapelsens Skönhet.För en Stund Fick jag Glömma .

Glömma Den Smärta och Sorg som sakta river mig i stycken.

För en Stund Fann jag Frid.

Frid Given av Änglars Milda Händer.

Frid Given av Änglars Milda Beskydd.”

Inga kommentarer: