tisdag 31 juli 2007

EVIGHETEN



Denna Natt Log Moder Måne åter Emot mig.

Hon var Omsvept av Ljusa Silver - Gula Slöjor.

Hon Omgavs av en Skimrande Purpurfärg.

Moder Måne Berättade att Något Skulle Ske.

För en liten stund en liten Stund.

Fylldes jag av - kanske är dessa Slöjor Vingar.

Vingar som bär mig. Bär mig över Jordens Vara.

Kanske är dessa Slöjor Bärare av min Smekande Beröring.

Min Smekande Beröring till någon.Vars Öga Är Fyllt Med Sorgens Tårar.

Kanske Smeker Slöjan Bort Tårarna.Smeker Bort Tårarna och Får Ögat att Tindra.

Tindra ande StjärneLjus.

Vindarna lekte tafatt hela Natten.De lekte tafatt hela Morgonen.

Det Blå Himlavalvet Förvandlades.Mycket Fort kom Svällande Moln.

Fler och Fler av Dessa , GråVioletta Riddare.Riddarna Förenade sig.

Förenade sig och Svepte Sina Skyddande Mantlar.

Runt Den Goda Solen.Vila > Vila Du Gode Sol.

Den Goda Solen som har Strålat, för Denna del av Världens Vara.

Dag efter Dag har Den Skänkt oss Sin Närhet.

Vi har Fått Ta Del av dess Värme och Dess Ljus.

Blivit Fyllda av och med Kärlek.

Nu Vilar Ljuset Inbäddat i Gråa Mantlar.Ändock Lever ett Skimrande Ljus.

Så Öppnades Himmelens Portar, det Började Smattra emot Taket.

Den Goda Marken Tar Emot Det Belivande Regnet.

Växterna Tar Emot Regnets Sötma.Marken Öppnar Sin Famn och Tar Tacksamt Emot.

Det Är Vackert med Regn - Bilden av Famnar Är Vackert.

En Famn kan vara Fylld av så Mycket.

Den kan vara Öppen och Den kan vara Avvisande/Sluten.

När det Regnar Är Det Famn - Väder.

Återigen bär Träden Dessa Underbart Vackra Gnistrande Pärlor.

Gnistrande, Skimrande Pärlor.


Om Du Sluter Dina Ögon.
Vattendroppar.

Gnistrande,
Skimrande Pärlor.

Evigt Strömmande Rörelse.

Vattnets Belivande Rörelse.

För en Endaste Sekund.


Är Du Fylld av Evighetens Strömmande Liv.

Inga kommentarer: