onsdag 4 juli 2007

RUM


In till mitt allra Heligaste rum, finns det en Valvbåge.
Mitt Allra Heligaste Rum ÄR Det Rum Där jag Lever I Nattens Skapande Drömmar.
Är det Rum Där jag Lever I Bönen och I meditationen.
Är Alltså det Rum – Där jag LEVER.
In Till Detta Rum – Finns Istället för en Dörr ett Valv – en Välvd Båge In I och Till detta Rum.
Det Finns en Orsak Till Varför det Byggdes ett Valv.
Den Orsaken kan man känna om man stannar under den välvda bågen.
Stannar och Känner med ett vaket sinne.
Känner skillnaden på att vandra in genom en dörr- öppning och in genom och under ett valv.

För länge sedan som inte är för länge sedan, om jag ser till Det Sanna Livets Ström. Som känns som en ocean av tid sedan- om jag ser till Den Vanliga Tidens Räkenskap. Den Vanliga Tiden som de flesta önskar att isolera som den enda faktiska räkningen av tid.
I Denna tidens Ström Arbetade jag med Barn.
Är tvungen att säga att det känns Fel att säga : Arbeta Med Barn.
För mig Är Det fel – Det Är Inte ett Arbete – Det Är ett Helt annat Plan.
Nåväl jag var verksam – Handlande – Arbetade i en BarnTrädgård.
Namnet BarnTrädgård ÄR Den Talande Bilden för Vad Denna Livets Ström Var och Är.
Mera Sant ÄR att säga: Det Förunnades mig att vara Hos Växande Barn.
Att Vara Med och För Växande Barn.
Att Vara deras Förlängning Ut I Livet.
Bilden av Den Gamla Tidens Provsmakare stiger upp till ytan. DET ÄR EN GOD BILD AV VAD DEN VUXNE ÄR! DET VUXNA BARNET!

Då vi skulle flytta in i dessa lokaler. Fick vi den stora förmånen att renovera dem. Pedagoger och Föräldrar utförde detta tillsammans.

Då jag återvänder till denna tid. Fylls jag med en Stor och Innerlig Värme. Jag Genomströmmas av en Genuin Tacksamhet till Alla Dessa Goda Föräldrar. Ser dem Framför mig - den Oerhörda Glädje som Strålade I deras ögon. Känner Den Gemenskap och Värme som Levde I detta Arbete. I och Genom detta Arbete.
In Till Det Rum som jag skulle Leva med. Och Genom Åren Många Barn. Önskade jag mig en Valv Båge. Inte en Vanlig ValvBåge- Jag Önskade mig en ValvBåge Där de Vuxna var tvungna att Buga innan de steg in i rummet. Buga sig eller Stanna Upp och Betänka sig. Om de ej gjorde det…slog de huvudet i bågen.
Varför Detta? Jag ville att de skulle Stanna Upp och respektera Barnens Rum.
Barn som Leker ÄR Drömskapande. De Vuxna skall Icke Väcka dem Ur Denna Dröm. NÅGOT SOM VUXNA GLÖMMER – BARNEN VÄCKS MYCKET CHOCKARTAT.
Min Önskan var också att ta bort alla elektriska ljuskällor. Ville ha Levande Ljus.
Stillhet och RO. Men – Också av den orsaken att jag ville att Barnen och De Vuxna skulle LEVA med Dygnets Ljus.
Mina Önskningar Uppfylldes till viss del… Valvbågen fick jag… en decimeter lägre än en vanlig dörröppning… Ljusen… ja de fick jag –MED- Vanlig Belysning.
Så ÄR det – vi lever ju i en ”modern” tid – man måste anpassa sig…

RUM – Ett Rum:
Kan Vara ett Rum att leva I.
Kan Vara Tid.
Kan Vara Ett Levande Väsen.
Kan Vara Själ.
Kan Vara Ande.
Kan Vara Olika Plan/Sfärer.
Varje RUM ÄR en Kropp – Ett Tempel.
Är Menat att Vara Ett Skönhetens Tempel.

I Mötet Med Varje Levande Väsen Träder Vi In I Rum.
Vi Träder In I Rum och Vi träder Ut Ur Rum.
Vilka Gester Bär Vi Med oss.
Vilka Gester Önskar Du själv att Möta.
Vilka Gester Skänker Dig Glädje och Ljus.
Det är en fråga som Varje Människa Skall fråga Sig.
Måste Stanna Vid Ordet TRÄDER.
Se TRÄD – Framför Dig – Träd Konungar och Drottningar. Förbundna Med Moder Jord – Förbundna Med Himlavalvet – Förbundna Med Alltet.
TRÄD – ER.
Lev I Trädens Gester – Den AllomFattande Förbundenheten – Den AllomFattande Kärlekens Andning.
ER – ERA.
En Ny Era – Ljusets Och Kärlekens ERA.
NYVAKNAD Tid – LIVETS TID – SKÖNHETENS TID –

Då människan skall träda in i ett Rum. Borde och Skall Hennes Sinne Vara Uppfyllt av RUMMETS LIV. Därigenom blir Hennes Steg Lyssnande, seende och Varsamma.
Därigenom Stör icke Hennes Steg Drömmen.
Den dröm som Varje Levande Väsen Lever I.
Den dröm som Varje Levande Väsen är Skönhetens Skapare I och genom.
Människan Borde SE Den Välvda Bågen – Valv Bågen – Regnbågen.
”Böja” sig i Vördnad och icke ”Klampa” på.


......................................................................




Idag Mötte jag en Blomma.
En Liten Blomma Vid Dikeskanten.
Blomman Öppnade Sin Skål.
Öppnade Sin Yttre Livets Skål.
En Gyllene Krona Visade Sig.
Gyllene Ljus Visade Sig.
Visade Sig I Blommans Inre.
En SOL - KRONA,
En SolKrona Omgiven av SOL – STJÄRNOR.
Blomman Är Där I Sin Oändliga Kärlek.
Blomman ÄR Där I Tillit.
Tillit I det som ÄR.
Blomman Giver Sin Skönhet Till Varje Mötande Öga.
Helt – Utan Rädsla,
Helt Utan bedömningar eller Tolkningar.
BLOMMAN ÄR.
SÅ SKALL MÄNNISKAN LEVA.
LEVA I SITT ÄR.


”Jag vill Leva I en Värld ,där endast Skönhet Råder.
Där endast Skönhet Lever.
Där endast Kärlek och Renhet Lever.
Där jag Ej Behöver Vakta Mina Ord.
Där jag Ej Behöver Akta Andras Ord.
Jag Vill Leva I en Värld.
Där endast Klarhet och Ljus Lever.
Där jag Är Jag.
Där Du Är Du.
Där jag Ej Behöver Vakta Mina Rum.
Där jag Ej Behöver Akta Den Andres Rum.”


Ja- vad ÄR Sant och Vad ÄR icke Sant.
Vad Skapas För att Bygga Vattentäta Skott.
Vattentäta Skott eller Skyddsmurar.
Allt För att:
VISA ICKE DET SOM ÄR.
VISA HÄGRINGEN.
VISA - VISA –
DANSA MIN DOCKA.......
SKYDDSMURARNA BLIR TILL MEDBEROENDE.









Inga kommentarer: